اسلام آوردن خواننده فرانسوی

اسلام آوردن خواننده فرانسوی

خانم دیامز متولد ۱۹۸۰ در قبرس ، حاصل ازدواج پدری یونانی و مادری فرانسوی است. او دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشت. خانواده ملانی، وضع مالی مناسبی نداشتند و در حالی که او چهار سال داشت، به امید زندگی بهتر به فرانسه رفتند. در آنجا نیز نه تنها وضع بهتر نشد ، بلکه جدایی پدر و مادر دیامز در حالی که هفت سال داشت، اوضاع زندگی اش را آشفته تر کرد و راهی یتیم خانه شد. در سال ۱۹۹۴ ، مسیر زندگی او تغییر کرد و به دلیل استعدادش در خوانندگی، به این هنر روی آورد و تا آنجا پیش رفت که چندین جایزه دریافت کرد و به پرنسس رپ فرانسه شهرت یافت. خوانندگی، شهرت و ثروت، روح ناآرام او را اقناع نکرد و در سال ۲۰۰۷ دچار افسردگی شدید شد و به بیمارستان رفت. اما یک سال بعد ، تحولی عمیق در ملانی دیامز به وجود آمد، گویی راه نجات از آن اوضاع وخیم روحی و روانی را که او را تا مرز خودکشی برد ، یافته بود. آری او به اسلام، دین رحمت و آرامش روی آورده بود.

 

   خانم دیامز دربارۀ این دگرگونی روحی می گوید: «درواقع درمن تحولی ایجاد شد که حاکی از اخلاق، مهربانی، محبت و صلح ، در مقابلِ تعصب و بدی‌های من بود... پس از آنچه به‌عنوان گذشته، پشت سر من بود یعنی تیمارستان، جنون، رسیدن به پوچی و نیستی، با مسلمان شدن، دوباره متولد شدم. اسلام در من تغییرات زیادی ایجاد کرد، به‌خصوص اینکه من یک عمر به دنبال شهرت بودم و تلاش می‌ کردم به این هدف برسم. اما به خودم گفتم: ” بس کن! برای پیشرفت، کمی بالغ شو! ... امروز من  به آرامش رسیده‌ام. سرگذشت من تا حد زیادی مانند سایر هنرمندان است. »

این بانوی تازه مسلمان در پاسخ به این سئوال که آیا ایمان به خداوند یکتا را جایگزین موسیقی کرده است، با صراحت چنین پاسخ می دهد : « هرگز نمی ‌توانم این‌ها را با هم مقایسه کنم . امروز، من تنها برای خدا و عشق به او زندگی  می‌کنم . احساس تنهایی و نگرانی ندارم و  زندگی من معنا و مفهوم پیدا کرده است. یک واقعیت روزانه است که من هر روز پنج بار با عمق جان دعا می‌کنم (نماز می‌خوانم). »

تبلیغات غرب چنین القا می کند که خوشبختی در پول و آزادی افسارگسیخته و بدون مرز است، اما واقعیت این است که روح کمال طلب انسان، درپی آرمان های متعالی و بسیار فراتر از مادیات است. ملانی در این باره می گوید: « ممکن است بعضی از مردم تصور کنند ما (مسلمانان) با وجود برخی محدودیت‌ها خوشبخت نیستیم و پذیرفتن چیزهایی مانند شادیِ خارج از سنت‌های رایج در جامعه ، سخت و غیرممکن است و برای همین فکر می‌کنند از هر طریق که بشود پول به‌ دست آورد ، خوشبختی فراهم می‌شود. درحالی که امروز برای من چیزهای دیگری مطرح است و جذابیت دارد.» او که زمانی یک خواننده مشهور رپ بود، اکنون در مورد موسیقی غربی و رپ چنین دیدگاهی دارد: «من دیگر موسیقی گوش نمی‌کنم. دوست ندارم این جنبش موسیقیایی/ غرور، خشونت و مصرف‌گرایی را به من تحمیل کند؛ زیرا فکر می‌کنم رپ می‌تواند واقعیت‌های دردناکی را ایجاد کند و به اعتقاد من پذیرفتن آن، ساده‌ لوحانه است. من حالا متحول شده‌ام و تغییر کرده‌ام. علاوه بر این، مادر هستم و دیگر هیچ ارتباطی با این محیط (خوانندگی) ندارم. »

 

    پذیرفتن اسلام، آن هم از سوی هنرمند مشهوری چون ملانی دیامز، خشم افراد متعصب و مخالفان این دین آسمانی را برانگیخت. آنها برای تخریب چهرۀ او و وادار کردنش به بازگشت از آیین اسلام ، اقدامات ناجوانمردانه ای انجام دادند. به ویژه آنکه دیامز بر حفظ حجاب خود اصرار دارد . در حالی در کشورهای اروپایی ، به خصوص فرانسه با وجود تظاهر به آزادی ، محدودیت هایی را برای زنان باحجاب اعمال می کنند. ملانی در بارۀ این فشارها می گوید : «انتشار عکس‌هایم در پاریس بعد از مسلمان شدن، بازی بسیار خشونت‌ آمیزی بود. این مرا اذیت می‌کند. آن‌ها عکس‌های خصوصی مرا به سرقت برده‌اند. » وی با طعنه به مخالفانش می گوید: « هرکسی حق دارد در زندگی خودش بگوید که من خوشبخت هستم پس چرا آن را با دیگران به اشتراک نگذارم ؟ مثل این که روسری من، یک معضل در فرانسه شده است ، زیرا خیلی شنیده‌ام که می‌گویند این یک اقدام سیاسی و شورشی است. »

سرانجام ملانیا در سال ۲۰۱۵ کتابی تحت عنوان « ملانی، فرانسوی و مسلمان » می نگارد و در آن ضمن پاسخ به تهمت های مخالفان ، از دین خود دفاع می کند.

اعتقاد خانم دیامز به اسلام و حجاب فراتر از آنست که با آزار و تبلیغات منفی، از آن چشم بپوشد. وی با صراحت می گوید: «من نمی‌ فهمم چگونه می‌توان از ایمان صحبت کرد ولی حجاب نداشت. این دو ، جدایی ناپذیر هستند.» وی در مصاحبه با نشریۀ فرانسوی اکسپرس در مورد حجاب چنین توضیح می دهد: « آیا زن چادری و محجبه یا کسی که به اسلام گرایش یافته ، استقلال فکری و عاطفی ندارد؟ در صورتی ‌که ‌حجاب به او شجاعت ، شخصیت ، صبر، اعتقاد راسخ و معنویت قوی می‌ دهد. حجاب من، رابطه با خداست. خودم به تنهایی تصمیم گرفتم باحجاب شوم. من با همه اعضا و جوارحم حس می کنم که باید باحجاب باشم. هنگامی که در مکان‌های شلوغ به من خیره می‌ شوند آسوده هستم. من با حجاب خودم را دریافتم.»

     مجری کانال خبری TF1 فرانسه، در مورد مصاحبه با ملانی دیامز می گوید: «ملانی در صحبت‌هایش از آزادی برای پوشش و حجاب می‌گفت و اینکه به شدت معتقد است که پوشش باعث می‌شود آزادی داشته باشیم ، آنهم آزادی که خودمان انتخاب می‌کنیم . هرآنچه انجام می‌دهیم آزادانه است، بدون اینکه بدن خود را در اختیار دیگران قرار بدهیم.» خانم دیامز در این برنامه می گوید : « این باعث تاسف است که حقوق زنان محجبه رعایت نمی‌شود و آنها قربانیان احساسات و نگاه متعصبانه می‌شوند.»

 

    غرب با تبلیغات گسترده و مغرضانه ، چنین وانمود می کند که اقدامات تروریستی گروههای منحرف تکفیری در غرب ، ناشی از تفکر اسلامی است و به این ترتیب همه مسلمانان را تروریست قلمداد می کند . جالب آنکه این گروه ها عمدتاً با کمک و حمایت خود دولتهای غربی به وجود آمده اند. با توجه به تبلیغات گسترده  ضداسلامیِ رسانه های غربی ، با هر اقدام تروریستی در اروپا، راستگراهای افراطی و مخالفان اسلام ، مسلمانان را همدست تکفیریها معرفی می کنند و جان و مال آنها را در معرض خطر قرار می دهند. چنین اتفاقی پس از حمله به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» (Charlie Hebdo ) در ژانویه ۲۰۱۵ رخ داد و مسلمانان با هجوم تبلیغاتی و آزار تندروهای فرانسوی مواجه شدند. در آن زمان ملانی دیامز در پیامی این حادثه را محکوم کرد و نوشت: « من فرانسوی هستم. من مسلمان هستم و من‌ هم درگیر و متاثر از این حادثه ‌ام. ناراحتم از این همه خشونت و وحشی‌گری که به نام اسلام انجام می‌ شود... اسلام تروریسم را منع کرده و خواستار صلح و آرامش است. اسلام، انتقام یا قتل را آموزش نمی‌دهد ، بلکه با شعار گسترش نور (ایمان) به دنبال نیکی و تعالی در رفتار بشر است. جرم و جنایت مربوط به کسانی است که تفکرات نژادپرستانه و بسته‌ دارند و جاهل هستند‌.» از طرف دیگر او در مورد واکنش های افراطیون به این حادثه نیز اضافه می کند: «من از ترس نفرت متقابل و خشونت، در خانه‌ ام را بسته ‌ام.»

او در پایان پیام خود، این وضعیت را بازی شیطان خواند و از همگان خواست نگذارند این بازی ادامه یابد و کینه و نفرت را افزایش دهد.

 

    ملانی دیامز اکنون زندگی خود را بر اساس اهداف متعالی اسلامی انسانی بنیان گذاشته است و در مورد دین جدیدش می گوید : « دین اسلام ، ساده ‌تر و روشن ‌تر از دینی است که باآن بزرگ شدم ، یعنی مسیحیت . در قرآن تاریخ پیامبران را می‌خوانم انسان‌هایی که من از آن‌ها ، صبر و بخشش را یاد گرفتم.» و درمورد تأثیر دین روحبخش اسلام بر خود چنین می گوید : « گسترش دین اسلام باعث شادی و آرامش و امنیت خاطر در زندگی است و اگر من در زندگی جدیدم دارای آرامش و نشاط هستم ، ناشی از ایمان به خدا است.»

۱ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ دین کامل به جهت لزوم مرکزی مجازی برای نشر و گسترش تعالیم اسلام برای تمام قشرهای جامعه بوجود آمده است.در این وبلاگ تلاش ما معرفی اسلام بعنوان کاملترین و جامعترین دین خداست که بر پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد(ص)نازل شده است.سعی ما در مرکز مجازی دین کامل بر ایجاد انگیزه در نسل جوان خواهد بود.با توجه به اینکه زمان تغییر کرده است و بسیاری ممکن است به سفرهای خارجی با اهداف مختلف مسافرت کنند لازم است تا جوان ایرانی آگاهی کاملی نسبت به دین اسلام داشته باشد و به قول معروف چنته اش پر باشد تا بتواند در برابر تبلیغات ادیان گمراه کم نیاورد و به لحاظ تئوری بتواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده و خود را از اسارت اینان برهاند.
مرکز پیامک:۵۰۰۰۱۰۷۰۷۱۴۱۴

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی