اگر اسلام دین کامل است پس چرا اکثریت مردم آن را نپذیرفته اند؟

اگر اسلام دین کامل است پس چرا اکثریت مردم آن را نپذیرفته اند؟

آیاتی از قرآن که به نکوهش اکثریت پرداخته‌اند - مانند «أکْثَرُهُمْ لا یَعْقِلُون»؛ (و بیشتر آنها نمی‌‏اندیشند).[2] «أکْثَرُهُمْ لِلْحَقِّ کارِهُون» (اکثرشان نسبت به پذیرش حق کراهت دارند)-[3] نشان دهنده این هستند که اکثریت به تنهای نمی‌تواند ملاک برتری و جامعیت دین باشد.

3. گسترش نیافتن اسلام در برخی جوامع گاه دلیلی بر کامل بودن این دین است؛ چرا که آموزه‌های این دین در تضاد با منافع صاحبان قدرت، ثروت و استکبار بوده؛ از همین‌رو آنان به مبارزه با اسلام بر آمده و چون نتوانستند در طول تاریخ این دین را از بین ببرند؛ به جلوگیری از تبلیغ آزادانه دین اسلام پرداخته، و یا اسلام را دینی خشن ترویج کرده‌اند و بر عکس به ترویج آیین‌هایی پرداختند که مبارزه با صاحبان قدرت در دستور کارشان نیست.[4]

به همین جهت در بسیاری از مناطق دنیا، مردم هنوز به خوبی با آموزه‌های اسلام آشنایی پیدا نکرده‌اند تا به آن گرایش پیدا کنند.

4. وجود انشعاب و فرقه‌ها دلیل بر ضعف اسلام نیست؛ چرا که اولاً: بیشتر این انشعابات در فروعات است، نه در اصول. ثانیاً: دلیل بر آزادی فکر و اندیشه در اسلام است و این‌که افراد به مجرد اندک تفاوتی در مبانی فکری از شمول این دین خارج نخواهند شد. با این وجود، رستگاران افرادی هستند که بهترین سخن را برگزینند: «بندگان مرا بشارت ده! همان کسانى که سخنان را مى‏شنوند و از نیکوترین آنها پیروى مى‏کنند آنان کسانى هستند که خدا هدایتشان کرده، و آنها خردمندانند».[5] ثالثاً: ادیان و مکاتب فکری دیگری که امروزه در دنیا طرف‌داران فراوانی دارد، همگی دارای انشعابات و گرایش‌های متفاوتی می‌باشند و این ویژه اسلام نیست.

با وجود تمام آنچه گفته شد، درصد پیروان اسلام نسبت به دیگر ادیان به صورت مستمر در حال افزایش است و معتقدیم که در نهایت و پس از ظهور امام مهدی( عجه الله تعالی فرجهم الشریف )، تمام جهان با اصول اسلامی مدیریت خواهد شد.

[1]. ر. ک: 275(دلایل حقانیت اسلام)؛ 12304(ویژگی ها و برتری اسلام بر سایر ادیان).

[2]. مائده، 103.

[3]. مؤمنون، 70.

[4]. ر. ک: 73329(اسلام و خشونت).

[5]. زمر، 17، 18. ر. ک: 6637( آزادی فکر در اسلام ).

 

۰ ۰ ۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

سلام

مطلب و وبلاگ مفید و خوبی بود.

ان شاءالله موفق باشید


عالی

ممنون


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

وبلاگ دین کامل به جهت لزوم مرکزی مجازی برای نشر و گسترش تعالیم اسلام برای تمام قشرهای جامعه بوجود آمده است.در این وبلاگ تلاش ما معرفی اسلام بعنوان کاملترین و جامعترین دین خداست که بر پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد(ص)نازل شده است.سعی ما در مرکز مجازی دین کامل بر ایجاد انگیزه در نسل جوان خواهد بود.با توجه به اینکه زمان تغییر کرده است و بسیاری ممکن است به سفرهای خارجی با اهداف مختلف مسافرت کنند لازم است تا جوان ایرانی آگاهی کاملی نسبت به دین اسلام داشته باشد و به قول معروف چنته اش پر باشد تا بتواند در برابر تبلیغات ادیان گمراه کم نیاورد و به لحاظ تئوری بتواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده و خود را از اسارت اینان برهاند.
مرکز پیامک:۵۰۰۰۱۰۷۰۷۱۴۱۴

آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه
پیوندها
بایگانی